Stampen Lokala Medier förändrar nu sitt produktionssätt till att fokusera på innehållet i första hand, med snabb och enkel publicering i digitala kanaler men också med fortsatt hög kvalitet och effektivitet i print.

– Vi har valt Infomakers innehållsverktyg eftersom det är intuitivt och enkelt för reportrar att använda. Dessutom har Infomaker lösningar på plats som passar bra med vårt nya arbetssätt, säger Louise Sköld Lindell, redaktionell utvecklingschef på Göteborgs-Posten som är en del av Stampen Lokala Medier.

– Stampen Lokala Medier (SLM) kom till oss och ville ha ett skrivverktyg som är superenkelt för reportrar att använda. Dessutom skulle det vara digitalt och det är väldigt bråttom att komma igång. Vi är stolta över att SLM gillar det vi och vår Writer erbjuder. Det är ju enkelheten som är det enskilt viktigaste argumentet för vår digitala Writer, säger Erik Thörnqvist, projektledare på Infomaker.

– SLM kommer också att använda Infomakers Dashboard för att överblicka, planera och styra den digitala produktionsprocessen, fortsätter Erik.

Tidsplanen är som så ofta i mediabranschen väldigt tajt. Ett team med resurser från både Infomaker och SLM arbetar nu intensivt med övergången till Infomakers verktyg. Målet är att gå live med det nya arbetssättet redan i slutet av november.

Frågor besvaras med fördel av,

Erik Thörnqvist, projektledare Infomaker Scandinavia AB

Telefon: +46 705 88 84 80

E-post: erik.thornqvist@infomaker.se

David Karlsson, CTO Stampen Lokala Medier AB

Telefon: +46 70-518 57 74

E-post: david.karlsson@stampen.com